preloader

Ordinační doba

Pondělí8 - 15
Úterý8 - 17
Středa8 - 15
Čtvrtek8 - 17
Pátek8 - 13:30
SobotaZavřeno
NeděleZavřeno
Ruka
Volejte
+420 603 230 799

Recenze od pacienta

Jak ji vidím já

Mnohaleté zkušenosti moje i členů mé rodiny s různými zubaři, kteří nás ošetřovali předtím, než jsme se u paní doktorky Janišové přibližně před čtyřmi roky zaregistrovali, byly velmi neutěšené. Mám-li z dnešního pohledu hodnotit úroveň jejich odborné péče, pohybovala se v rozmezí od horšího průměru až po naprosté diletantství.

Několik let jsem si „užíval“ projevy nerudného sadistického zubaře (mimochodem vedoucího lékaře jistého zdravotnického zařízení v okresním městě), jenž si dokázal bolest, kterou mi svým neurvalým počínáním způsoboval, náležitě vychutnat. Po ohledání bolavého zubu a otázce „Tady je to citlivé, že?“ provedl úplně zbytečné, ale o to razantnější vražení špičatého nástroje do bolestivého místa, takže chybělo málo, abych vyletěl nejen z křesla, ale i z ordinace. Kromě toho nevynechal žádnou příležitost, aby se se mnou pohádal, přestože jsem mu opakovaně, i když marně vysvětloval, že k zubaři chodím úplně z jiného důvodu, než kvůli vyhledávání konfliktů.

Nikdy nezapomenu na to, jak mi jistá zubařka provedla extrakci stoličky a já jsem si dva dny poté doma před zrcadlem svépomocí tahal zapomenuté kořeny, které mi trčely z dásně. Pinzetou to nešlo, zahnutými elektrikářskými kleštěmi ano.

Dva zubní lékaři nezávisle na sobě moji ženu málem připravili o život – v důsledku mizerně ošetřených zubů před nasazením čtyř korunek (v řadě) jí nejmenovaná zubařka způsobila roky trvající masivní hnisavý zánět dásně, který později její kolega (onen vedoucí lékař uváděný v předchozím textu) odbyl slovy, že „příroda si pomůže“. A měl pravdu – příroda si skutečně zanedlouho pomohla a manželka se v přímém důsledku zmíněného problému ocitla v pražském IKEMu u profesora Pirka s těžkým zánětem srdečního svalu, v jehož průběhu se dostala na několik dní až do stádia klinické smrti, kdy jí srdce pracovalo s výkonem pouhých 12 % a začaly jí selhávat životně důležité orgány (játra, ledviny).

Samostatnou kapitolou byl můj několik let trvající fatální omyl spočívající v prostoduché iluzi, že když budeme jezdit do Prahy na zubní kliniku, která neměla smlouvu se žádnou zdravotní pojišťovnou a kde bylo nutno si veškeré úkony hradit, dostane se nám za naše peníze špičkového a účinného ošetření. Toto očekávání se ale nenaplnilo. Ačkoli péče o naše zuby vyšla mne, moji ženu a mého syna celkem na cca 250 tisíc Kč, zdaleka vše nebylo provedeno tak, jak by být mělo a pochybení tamních lékařů se začala projevovat už po uplynutí jednoho roku od provedených zákroků.

Když jsme se v této situaci doslechli o MDDr. Janišové (tehdy ještě Peterkové), která měla mezi svými klienty i několik našich dobrých známých a byla jimi hodnocena jednoznačně pozitivně, rozhodli jsme se k paní doktorce přejít, protože skutečně nebylo co ztratit a horší už to být snad ani nemohlo. Sice to nešlo úplně hladce, protože paní doktorka měla víceméně trvale plný stav a další pacienty přibírala pouze výjimečně, ale prostřednictvím osvědčené „salámové metody“ jsme se k ní postupně nakonec vetřeli všichni (4 dospělí a 2 děti) a tím naše letité trápení s leckdy tragickou kvalitou práce zubních lékařů skončilo.

MDDr. Janišová mi „sedla“ jak svým odborným přístupem, tak lidsky. Už při prvním setkání s ní jsem měl velice zvláštní pocit, že se známe řadu let. To se mi sice tu a tam u některých lidí už stalo, ale lze je spočítat na prstech jedné ruky.
Na zubařském křesle jsem u této paní doktorky ležel už mnohokrát, ale nikdy jsem ji nezastihnul ve špatné náladě. A že dokáže být stejně vyrovnaná, příjemná a dobře naladěná i po dvouhodinovém zubařském zákroku (moje vlastní zkušenost) je obdivuhodné. Říká se, že profesionál dokáže svoji práci dělat kvalitně za jakýchkoli podmínek – a u paní doktorky to platí bez výhrad.

Dbá o to, aby se u ní pacient cítil komfortně. I ten dodatečně přidávaný polštářek pod hlavu sice může působit úsměvně a lze jej považovat za nevýznamnou drobnost, ale právě v detailech se projevuje přístup lékaře k pacientovi.

Veškeré zákroky, které jsem dosud u paní doktorky podstoupil, byly zcela bezbolestné – ať už jde o vrtání kazů, odstranění hnisavého zánětu u zubního kořene, nebo o několikeré trhání zubů.

Bezbolestná byla dosud ve všech případech i anestézie - vpichy injekční jehlou jsem vůbec necítil, což se po zkušenostech s předchozími zubaři vymyká mému chápání.

Během zákroku si počíná velice ohleduplně, průběžně zjišťuje, jestli pacient necítí bolest a jestli je vše v pořádku.

Pacienta podrobně seznamuje s plánovaným postupem ošetření, s variantami, které v daném případě existují a poukazuje na výhody a nevýhody konkrétního řešení. Své postupy určuje na základě pečlivě provedené diagnózy - mimo jiné podložené aktuálně pořízenými rentgenovými snímky, které porovnává s těmi, jež byly zhotoveny v dřívější době.

Zubařů jsem za svůj život vystřídal dost, ale žádný z nich mi po zákroku večer, tj. v době svého volna nevolal ze soukromého telefonu, aby si ověřil, jak se situace s mým zubem vyvíjí, nebo aby mi sdělil výsledky konzultace mého problému s jiným jeho kolegou - zubařem. S tím jsem se setkal až u Dr. Janišové a velice to oceňuji.

Přestože si dokáže na řešení problému vytvořit kvalifikovaný názor, neváhá konzultovat své stanovisko s jinými kolegy. Docela mě pobavilo, když při rozhodování, zda v mém případě má být použit implantát nebo můstek, mě odkázala na příležitostnou konzultaci u renomovaného a na okresní úrovni velmi vyhledávaného zubaře, aby se k tomu vyjádřil i on. Stalo se, a zatímco pan doktor jednoznačně prosazoval můstek, paní doktorka jeho stanovisko při vší úctě označila jako chybné, protože jeden ze zubů potřebný pro připevnění můstku jí už nepřipadal stoprocentní. Za půl roku byl názor paní doktorky potvrzen – onen zub se začal kývat a musel být extrahován.

Závěr

Moje zkušenosti za těch několik let, co o moje zuby pečuje MDDr. Janišová, lze stručně zrekapitulovat následovně: S tak vynikajícím profesionálním i lidským přístupem k pacientovi a s takovou kvalitou ošetření jsem se ještě u žádného zubaře nesetkal. Paní doktorka nasadila pomyslnou laťku příliš vysoko, a to tak, že pro mě není cesta zpět a vůbec neuvažuji o tom, že bych si hledal jiného zubaře. Ostatně – nemám k tomu vůbec žádný důvod a do horšího se vracet nebudu.

I když se hodně pacientů snaží vyhledat kvalitního lékaře na základě internetových recenzí, jsem si jist, že v tomto případě je moje recenze naprosto zbytečná a napadá mě příměr o mlácení prázdné slámy. Jak jsem měl možnost paní doktorku poznat, ona totiž žádné recenze na internetu nepotřebuje, protože takovýto zubařů moc není a ústní doporučení jejích spokojených pacientů vydá nad všechny recenze.

Pozn.: To, že paní doktorku v souvislosti se změnou jejího působiště z Mladé Boleslavi do Lysé nad Labem budu s mojí rodinou následovat, i když to pro nás bude znamenat podstatný nárůst vzdálenosti, je zcela samozřejmé a tady to zmiňuji pouze pro úplnost.

V Bakově nad Jizerou, 8.7.2018
František Tříska